W przypadku problemów z uzyskaniem dostępu do zasobów Lokalnej Sieci Komputerowej UO i/lub Internetu z urządzeń komputerowych podłączonych do sieci za pomocą kabla sieciowego, w pierwszej kolejności należy kontaktować się z wydzielonym pracownikiem w swojej jednostce organizacyjnej, np. z wydziałowym informatykiem/administratorem (jeżeli w danej jednostce lub budynku występuje).
Informatyk/administrator wydziałowy, zobowiązany jest do weryfikacji problemu i udzielenia wszelkiej możliwej pomocy w celu jego rozwiązania.
Natomiast w przypadku, gdy przyczyna awarii leży poza komputerem użytkownika, bądź siecią lokalną jednostki/wydziału i wykracza poza kompetencje i możliwości techniczne informatyka wydziałowego, zobowiązany jest on zgłosić taki problem do Centrum Informatycznego, jednocześnie szczegółowo go opisując, jak i podjęte dotychczas działania.
Po otrzymaniu zgłoszenia, administrator sieci (pracownik Centrum Informatycznego) je weryfikuje i ustala przyczynę. W przypadku, gdy jest to technicznie możliwe – usuwa powstałą awarię.
Natomiast, gdy usunięcie problemu wymaga współdziałania z użytkownikiem, kontaktuje się z nim i ustala termin oraz sposób przeprowadzenia dalszych czynności diagnostyczno-naprawczych.